Orfeum

Facebook

Szeptemberi műsor

09.07. 'Egy építész, ki orfeumdalokban olvad fel'

09.10. A komédiás dala

09.14. A pesti dal

09.17. A szívemben titokban

09.21. Makin Whoopee

09.24. Ez történt Lellén

09.28. Seress Rezső

 

Friss topikok

  • pit.stop.boys: Alig 10 éves a poszt, most hogy rábukkantam. :-) A sétapálcás sor úgy emlékszem "... hogy forgatom... (2021.06.28. 22:41) Stux
  • Gergely Garamvölgyi: Szia Csodadizőz! Gratulálok a blogodhoz, fantasztikus zenék vannak rajta! Ez az egyik kedvenc sz... (2013.05.23. 12:44) A szívemben titokban
  • cukorrépa: köszi... (2012.05.17. 23:31) Stux, maga vérbeli párizsi lett!
  • szatyi: Szép találat, a Swing Boys c. film jut róla eszembe. Érdemes megnézni már csak dr. House barátja m... (2011.12.06. 09:25) Liszt Ferenc és a show business
  • csodadizőz: @szatyi: Ennek örülök és egyben elnézést a késlekedésért, hamarosan minden frissül és visszatér a ... (2011.10.13. 11:51) Ez történt Lellén

Linkblog

Hamvadó cigarettavég

2011.08.27. 08:33 csodadizőz

Jöjjön akkor a Hamvadó cigarettavég! Hogy lehessen együtténekelni, kezdetnek a szövege - amiből most nem tudnék kiemelni egy kedvenc sort, mert az egész kedvenc, ez egy tényleg igazán jól megírt dalszöveg:

Hamvadó cigarettavég, ül a hamutálcán, s csendben végigég.

Kis cigaretta, te hidd nekem el, hogy engem is csak égve dobtak el.
Voltam én, boldog, lángoló, bíborpiros ajkat csókra csábító,
Most a szobámban magam vagyok én, merengek a múltak ütemén.
Hittem néked, s ezernyi csókban égett a nyár,
Égben, szívben azóta ősz van, már késő jár, az én időm lejár
Hamvadó kis fehér parázs, megremeg az éjben, úgy veri a láz
Nyugszik a tálca hamus peremén
Az ő sorsa pontosan enyém.
Zene szól az éjben már valahol, a Hold fenn az égen jár.
Szívem, mint az expressz, úgy zakatol, állomásnál majd megáll.
A szív az mindent nem birhat el, holnap talán az sem fáj,
Ha szembejössz, és nem is szólsz, énhozzám.
Hamvadó cigarettavég, ül a hamutálcán, s csendben végigég.
Kis cigaretta, te hidd nekem el, hogy engem is csak égve dobtak el.
Voltam én, boldog, lángoló, bíborpiros ajkat csókra csábító,
Most a szobámban magam vagyok én, s merengek a múltak ütemén
Hittem néked, s ezernyi csókban égett a nyár,
Égben, szívben azóta ősz van, már késő jár, az én időm lejár.
Hamvadó kis fehér parázs, megremeg az éjben, úgy veri a láz
Nyugszik a tálca hamus peremén
Az ő sorsa pontosan enyém.

 

Egyik kedvenc változatom, a Wenktől:
 

A zseniális Szalóki Ágitól:

Férfi hangra

 

 Női hangra

Kedvenc gramofonhangomra:

 

 ui.: Ha tetszett, Facebookon keressetek Orfeum Blog név alatt - posztmentes időszakban képekkel szórakoztatok ott:))

2 komment

Címkék: oláh ibolya hot jazz band karády ferenczi györgy szalóki ági wenk

A bejegyzés trackback címe:

https://orfeum.blog.hu/api/trackback/id/tr243174756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szatyi 2011.08.27. 10:51:33

Meg vagyok véve kilóra. A Wenktől a Ferenczi feldolgozás feldolgozása nagyszerű. A zongorista olyan könnyedséggel tolja a szólót, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne ez.

csodadizőz · http://orfeum.blog.hu 2011.08.27. 12:20:25

@szatyi: :)) Pont a zongoraszóló miatt a kedvencem ez a feldolgozás:) Tényleg baromi jó. De a szaxofonszóló is tetszik....Érdemes rákeresni még a youtube-on többre is tőlük. Egyébként pont a Hamvadó miatt találtam rájuk:)
süti beállítások módosítása